Pozycjonowanie – trzy lekcje od Jacka Trouta

Pozycjonowanie – trzy lekcje od Jacka Trouta

1. Nie można sprzedać wszystkiego wszystkim, czyli grupa docelowa. Klientami kancelarii podatkowych nie są wszyscy przedsiębiorcy. Nie są nimi na przykład ci, dla których najniższa cena i minimalny zakres obsługi są wystarczającymi kryteriami wyboru. Chodzi o to, by stworzyć ofertę adresowaną do określonych klientów, zgodną z ich potrzebami i dotrzeć do nich z komunikatem o firmie.

2. Zajmij miejsce w umyśle klienta. Przedstaw swoją ofertę i zaprezentuj markę w taki sposób, by przedsiębiorca pomyślał: „Tak, to jest idealna oferta dla mnie, bo daje mi to dokładnie to, czego potrzebuję ja i moja firma!”.

3. Wyróżnij się albo zgiń. Aby zaistnieć w świadomości klienta trzeba znaleźć niepowtarzalne, kluczowe wyróżniki – cechy właściwe tylko dla naszej firmy. Aby zbudować rozpoznawalną i silną markę konieczne jest zdefiniowanie unikatowej tożsamości firmy w taki sposób, by nasuwała natychmiastowe skojarzenia i odróżniała ją od konkurencji.