Marketing w social media – liczby mówią same za siebie!

Gdyby Facebook był krajem, to znajdowałby się w ścisłej światowej czołówce pod względem liczby ludności. Korzystanie z serwisów społecznościowych jest w pierwszej trójce najpopularniejszych zajęć przy użyciu internetu. 

W ostatnim latach widocznie zwiększa się tempo, w jakim stajemy się społeczeństwem informacyjnym. W internecie nie tylko wyszukujemy informacje i znajdujemy rozrywkę, ale też załatwiamy ważne sprawy urzędowe i robimy zakupy. Media społecznościowe zmieniły nasze podejście do ochrony prywatności – z własnej, nieprzymuszonej woli dzielimy się informacjami na swój temat i chcemy pozostawać w stałym kontakcie z innymi ludźmi. O skali tego zjawiska świadczą dane GUS za 2016 r. przedstawione w poniższej infografice.

 

taxpr_promocja_design_kancelarii_doradztwa_podatkowego_biura_rachunkowego_prawnej_79

źródło: http://stat.gov.pl

 

Gigantyczna i wciąż powiększające się grono internautów (w Polsce to blisko 80% społeczeństwa), z których ponad połowa korzysta z sieci codziennie oraz olbrzymia popularność mediów społecznościowych stwarza wielkie szanse w zakresie promocji. Tradycyjne media przestały być jedynym źródłem informacji – Internet odebrał im wyłączność stając się ważnym kanałem komunikacji – również marketingowej.